گروه فناوری پرندگروه فناوری پرند
  • صفحه اصلی
  • درباره پرند
    • چرا پرند؟
    • همان پرند هستیم
    • فرصت های شغلی
    • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • راهکار سرویا
    • آشنایی با نرم افزار Wendia POB G6
      • مدیریت پیشخوان خدمات
      • مدیریت دارایی و پیکربندی
      • مدیریت تغییر و پروژه
      • مدیریت سطح خدمات
      • مدیریت زمان و منابع
      • مدیریت صورتحساب و امور مالی
      • مدیریت انبار و خرید
    • ویژگی ها و کارکردها
      • زیرساخت نرم افزار
      • پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم شمسی
      • پورتال کاربران
      • داشبوردها و مانیتورینگ
      • یکپارچگی با نرم افزارها
      • مدیریت گردش کار
      • مزایای رقابتی نسبت به سایر نرم افزارها
    • ویژگی های فرآیندی
      • فرآیندهای ITIL و ماژول های نرم افزار
      • مدیریت دانش
      • کارکردهای نرم افزار در حوزه ESM و ITSM
      • گواهینامه های بین المللی پشتیبانی از ITIL
    • راهکار متناسب با صنایع
      • راهکار شرکت های پرداخت
      • راهکار صنعت انرژی
      • راهکار صنعت بانکداری
      • راهکار صنعت پتروشیمی
      • راهکار صنعت رایانه و فناوری های وابسته
      • راهکار صنعت مخابرات
      • راهکار صنعت نفت و فرآورده های نفتی
  • وبلاگ پرند
با ما تماس بگیرید
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • اخبار گروه فناوری پرند
  • مصاحبه با مدیرعامل گروه فناوری پرند در رسانه راه پرداخت

وبلاگ گروه فناوری پرند

مصاحبه با مدیرعامل گروه فناوری پرند در رسانه راه پرداخت

توسط علی هاشمی / شنبه, 03 آذر 1397 / منتشر شده در اخبار گروه فناوری پرند
علی پرورش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

رسانه اینترنتی راه پرداخت در مصاحبه ای با علی پرورش مدیرعامل گروه فناوری پرند، به تشریح فعالیت های شرکت در یک دهه گذشته و اهداف و مقاصد آن پرداخته است.

علی پرورش در این مصاحبه، ضمن بیان تاریخچه شرکت، آنچه تاکنون انجام شده و نیازهای بازار IT ایران، مزایای رقابتی راهکار وندیا را در قیاس با سایر رقبا بر شمرده است.

بخش هایی از این مصاحبه را در زیر می خوانید:

ده‌باشی: باتوجه به تجربه کاری که شما در بانک‌ها و شرکت‌های پی‌اس‌پی داشتید، به نظر شما وضعیت آن ها در حوزه فناوری اطلاعات چطور است؟

علی پرورش: آی‌تی در صنعت بانکداری و پرداخت کشور نسبت به سایر صنایع بسیار بسیار بالغ‌تر است. اما رشد آن متوازن نبوده و به بیان دیگر در مقطعی تمرکز بسیاری روی تجهیزات فیزیکی و سخت‌افزاری بوده است. اکنون تمرکز اصلی بر روی لایه کاربردی و رابطه با مشتریان و سامانه‌هایی است که برای بانک یا پی‌اس‌پی تراکنش می‌آورد که کاملا طبیعی است و همه اینها باید باشد.

اما موارد زیربنایی مانند معماری فناوری اطلاعات، خدمات فناوری اطلاعات و عملیات فناوری اطلاعات مغفول واقع شده. کوتاه بخواهم به این سوال جواب دهم، آی‌تی در بانک‌ها و شرکت‌های پی‌اس‌پی تمام قد در خدمت کسب‌وکار بوده اما خیلی به خودش نرسیده است.

ده‌باشی: آیا این موضوع مشکلی بوجود آورده است؟

علی پرورش: مشکلش بهره‌‌وری و اثربخشی است. یعنی دوباره‌کاری و طولانی شدن کارها، حتی دیده نشدن زحمات فراوانی که کارمندان فناوری اطلاعات بانک ها متحمل می‌شوند تا کسب‌وکار بانک بتواند پیش برود. فشار زیادی به سرمایه انسانی فناوری اطلاعات بانک‌ها وارد می‌شود در حالی که برای اکثر آن‌ها مکانیزم‌های خودکار وجود دارد.

 

ده‌باشی: شما می‌توانید این مشکل را حل کنید؟

علی پرورش: ما هدف اصلی خودمان را بر این قرار داده‌ایم که بتوانیم کیفیت خدمات مشتریانمان را ارتقا دهیم تا مشتریان آن‌ها رضایت بیشتری داشته باشند این امر هم محقق نمی‌شود مگر اینکه به کارشناسان فناوری اطلاعات کمک کنیم با بهره‌وری بیشتری کار کنند و به مدیران فناوری اطلاعات کمک کنیم تا با اثربخشی بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

راهکار ما به مدیران بینش می‌دهد تا بتوانند برای مسائلشان بهترین راه حل را پیدا کنند و به کارشناسان کمک می‌کند که راه حل را به بهترین نحو اجرا کنند.

من برایتان یک مثال بزنم، مثلا یک سرویس از دسترس خارج می‌شود راهکار ما به کارشناسان کمک می‌کند تا خیلی سریع بتوانند آن‌را بازیابی کنند و به مدیران کمک می‌کند برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشند.

 

می توانید متن کامل این مصاحبه را در اینجا مشاهده کنید.

برچسب ها: راه پرداخت

درباره علی هاشمی

زمینه اصلی فعالیت من، گرافیک و تبلیغات هست. علاقه مند به فناوری اطلاعات هستم و در طول سال های همکاری با گروه فناوری پرند، مطالعاتی در زمینه ITIL داشته ام و مقالات تدوین شده تیم تولید محتوا را ویرایش کرده و نشر می دهم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • علیرضا بزرگمهری مشاور هیات مدیره گروه فناوری پرند

    رهنمون هایی برای همه کشورها حتی ایران، همسویی ITIL با بهروش ها

  • صنعت فین‌تک در دنیای پس از کرونا

  • هشت قابلیت که برای انتخاب ابزار ITSM سازمان خود باید در نظر بگیرید

  • وضعیت مدیریت خدمات در سال ٢٠٢١

  • داستان پذیرش ITIL توسط بانک مرکانتیل / از ایجاد نقش ITIL بپرهیزید، مگر آنکه واقعاً به آن نیاز باشد

  • چهار ویژگی ضروری انتخاب راهکار ITSM

    چهار ویژگی ضروری ابزار ITSM

  • اتوماسیون پیشخوان خدمت

    آیا توفان اتوماسیون در حال نزدیک‌شدن به پیشخوان خدمت است؟

  • وضعیت خدمات سلف سرویس

    وضعیت موفقیت خدمات سلف‌سرویس فناوری اطلاعات

برچسب های مطالب

B2B BRM CRM GDPR IT ITIL ITIL4 ITSM VeriSM Wendia استاندارد ایزو استراتژی خدمت امنیت اینفوگرافیک بانکداری بهبود مستمر خدمت تحلیل تأثیر بر کسب و کار تحول دیجیتال خودکارسازی دواپس راه پرداخت صنعت پرداخت عصر تراکنش فرآیند انجام درخواست فروش مدیریت انتشار و استقرار مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات مدیریت تغییر مدیریت خدمات سازمانی مدیریت دارایی و پیکربندی مدیریت دانش مدیریت دسترس پذیری مدیریت رخداد مدیریت رویداد مدیریت ریسک مدیریت سطح خدمت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت مشکل مدیریت پرداخت مدیریت پروژه نرم افزار POB پیشخوان خدمت چابک کارکردهای حیاتی کسب و کار

بی‌خبر نمانید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پربازدیدترین محتواهای وبلاگ گروه فناوری پرند را در ایمیل خود دریافت کنید.

گروه فناوری پرند

  • چرا پرند؟
  • همان پرند هستیم
  • وبلاگ پرند
  • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • مشتریان ما
  • داستان موفقیت مشتری
  • درخواست جلسه دموی اختصاصی
  • فرصت‌های شغلی

صفحات پر بازدید

  • آشنایی با نرم‌افزار Wendia POB G6
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • مدیریت انبار و خرید
  • مدیریت سطح خدمات
  • مدیریت زمان و منابع
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • یکپارچگی با نرم‌افزارها
  • راهکار Bank On
  • راهکار شرکت‌های پرداخت
  • راهکار صنعت بانکداری
  • راهکار صنعت مخابرات
  • راهکار صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته
  • گواهینامه‌های بین‌المللی پشتیبانی از ITIL
  • کارکردهای نرم‌افزار در حوزه ESM و ITSM

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه دوم، پلاک ۲۱، واحد ۴
  • تلفن: ۸۸۵۰۱۳۵۷
  • فکس: ۸۸۵۰۱۳۵۸
  • پست الکترونیک: info[at]parand.ir
ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL

ایده شکل‌گیری «گروه فناوری پرند» با گردهم آمدن افکاری جوان و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف ارائه راهکارهای نوین مدیریت فناوری اطلاعات، پرورش یافت. در سال های آغازین دهه هشتاد شمسی و با ظهور و گسترش راهکارهای فناوری اطلاعات در ایران؛ تقویت زیرساخت های مورد نیاز، بومی سازی راهکارهای بین المللی، تحلیل روندهای کسب و کاری و به خدمت گرفتن استانداردهای روز دنیا، بیش از هرچیز احساس می شد. از این رو، بنیانگذاران «گروه فناوری پرند» گرد هم آمدند تا با تأسیس گروهی متشکل از جوانان متخصص و پر انرژی، خلأ موجود را پر کرده و پاسخی برای این نیاز باشند.
در ابتدای دهه نود، با هدف استانداردسازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در کشور، گروه فناوری پرند اقدام به کسب نمایندگی یکی از نرم افزارهای مورد تأیید نهادهای بین المللی نمود تا راهکاری بهینه در زمینه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات کسب و کار و مدیریت خدمات شهروندی ارائه نموده و در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان گام بردارد. به جهت تسهیل دریافت خدمات پشتیبانی، اخذ مجوزهای امنیتی داخلی مانند افتا و نیازمندی های اختصاصی مشتریان داخلی خود، در سال 1400 اقدام به انتقال دانش و خرید مالکیت مادی و معنوی ابزار شرکت Wendia AG International با نام تجاری POB G6 نمود که این ابزار را گروه فناوری پرند با نام تجاری سرویا در ایران عرضه می نماید.

  • حقوق محتوای تمام صفحات (متون، تصاویر، فایل‌های ویدئویی) محفوظ است و کپی‌برداری از آنها بدون ذکر نام «گروه فناوری پرند» مجاز نیست.
بالا