گروه فناوری پرندگروه فناوری پرند
  • صفحه اصلی
  • درباره پرند
    • چرا پرند؟
    • همان پرند هستیم
    • فرصت های شغلی
    • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • راهکار سرویا
    • آشنایی با نرم افزار Wendia POB G6
      • مدیریت پیشخوان خدمات
      • مدیریت دارایی و پیکربندی
      • مدیریت تغییر و پروژه
      • مدیریت سطح خدمات
      • مدیریت زمان و منابع
      • مدیریت صورتحساب و امور مالی
      • مدیریت انبار و خرید
    • ویژگی ها و کارکردها
      • زیرساخت نرم افزار
      • پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم شمسی
      • پورتال کاربران
      • داشبوردها و مانیتورینگ
      • یکپارچگی با نرم افزارها
      • مدیریت گردش کار
      • مزایای رقابتی نسبت به سایر نرم افزارها
    • ویژگی های فرآیندی
      • فرآیندهای ITIL و ماژول های نرم افزار
      • مدیریت دانش
      • کارکردهای نرم افزار در حوزه ESM و ITSM
      • گواهینامه های بین المللی پشتیبانی از ITIL
    • راهکار متناسب با صنایع
      • راهکار شرکت های پرداخت
      • راهکار صنعت انرژی
      • راهکار صنعت بانکداری
      • راهکار صنعت پتروشیمی
      • راهکار صنعت رایانه و فناوری های وابسته
      • راهکار صنعت مخابرات
      • راهکار صنعت نفت و فرآورده های نفتی
  • وبلاگ پرند
با ما تماس بگیرید
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای ویدئویی – مدیریت دارایی و پیکربندی چیست؟

وبلاگ گروه فناوری پرند

محتوای ویدئویی – مدیریت دارایی و پیکربندی چیست؟

توسط علی هاشمی / چهارشنبه, 18 دی 1398 / منتشر شده در محتوای ویدئویی
مدیریت دارایی و پیکربندی زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

در این ویدیو قصد داریم به چیستی و چرایی و اهمیت مدیریت دارایی و پیکربندی در سازمان‌ها بپردازیم.

فرآیند مدیریت دارایی و پیکربندی یا Service Asset And Configuration Management یکی از فرآیندهای ITIL است که کمک می‌کند با ثبت و کنترل ویژگی‌ دارایی‌های سازمان، از به‌روز و قابل اتکا بودن آنها مطمئن شویم.

داراییِ یک سازمان می‌تواند امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری یا نرم‎افزاری، منابع دانش، متخصصان و هر منبع فیزیکی یا اطلاعاتی دیگری باشد. این دارایی‌ها و ویژگی‌هایشان باید در سازمان ثبت شوند تا بتوانیم تغییرات آن‌ها را کنترل کنیم و مطمئن شویم که همواره در جریان میزان کیفیت و کمیت آنها هستیم.

همچنین، آگاهی از ارتباطات بین این دارایی­ ها، در هنگام بروز رخداد، می‌تواند در حل‌وفصل مشکلات کمک چشمگیری بکند. مثلا وقتی حادثه‌ی غیرمنتظره‌ای برای یکی از این دارایی‌ها اتفاق می‌افتد، می‌توانیم بر اساس ارتباط آن دارایی با سایر دارایی‌های سازمان، ریشه‌ی مشکل را پیدا کرده و در کمترین زمان، برای برگرداندن آن دارایی به وضعیت معقول، اقدامات مؤثری انجام بدهیم.

به گواه شرکت معتبر pink elephant ، راهکار Wendia POB یکی از برترین ابزارهای دنیا در حوزه مدیریت دارایی و پیکربندی (Service Asset and Configuration Management) است. این سامانه مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش­بینی درست‌تر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای اِعمال تغییرات
  • حل و فصل رخدادها، براساس تعهدات و توافقنامه‌­های سطح خدمت
  • همسو بودن با استانداردها و قوانین الزام‌آور
  • ایجاد فرصت‌­های بیشتر برای کسب و کارها
  • توانایی شناسایی هزینه‌­های خدمت

این ابزار با قابلیت‌های منحصر به فردی مانند ارائه نمایش‌های گرافیکی چندبعدی از پایگاه اطلاعات پیکربندی، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دارایی هایتان را از جوانب گوناگون کنترل کنید و تاثیرشان را در ارائه خدمات مدیریت کنید.

به کمک این ابزار می‌توانید روابط گوناگونی میان این دارایی‌ها تعریف کرده و این ارتباطات را از نقاط مختلف مرور و بررسی کنید. به‌علاوه، می‌توانید ارتباط میان درخواست‌ها، رخدادها و یا رویدادهای مرتبط با هر دارایی و یا خدمات را در یک صفحه مشاهده کنید.

گروه فناوری پرند که نماینده انحصاری وندیا (Wendia) در خاورمیانه است، به شما کمک می‌کند تا فرآیند مدیریت دارایی و پیکربندی را به بهترین شکل در سازمان خود پیاده کنید و می‌تواند ضامن یکپارچگی این فرآیند با سایر فرآیندها باشد.

 

 

با دنبال کردن کانال آپارات گروه فناوری پرند، ویدئو های جدید را از دست ندهید.

برچسب ها: مدیریت دارایی و پیکربندی

درباره علی هاشمی

زمینه اصلی فعالیت من، گرافیک و تبلیغات هست. علاقه مند به فناوری اطلاعات هستم و در طول سال های همکاری با گروه فناوری پرند، مطالعاتی در زمینه ITIL داشته ام و مقالات تدوین شده تیم تولید محتوا را ویرایش کرده و نشر می دهم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • علیرضا بزرگمهری مشاور هیات مدیره گروه فناوری پرند

    رهنمون هایی برای همه کشورها حتی ایران، همسویی ITIL با بهروش ها

  • صنعت فین‌تک در دنیای پس از کرونا

  • هشت قابلیت که برای انتخاب ابزار ITSM سازمان خود باید در نظر بگیرید

  • وضعیت مدیریت خدمات در سال ٢٠٢١

  • داستان پذیرش ITIL توسط بانک مرکانتیل / از ایجاد نقش ITIL بپرهیزید، مگر آنکه واقعاً به آن نیاز باشد

  • چهار ویژگی ضروری انتخاب راهکار ITSM

    چهار ویژگی ضروری ابزار ITSM

  • اتوماسیون پیشخوان خدمت

    آیا توفان اتوماسیون در حال نزدیک‌شدن به پیشخوان خدمت است؟

  • وضعیت خدمات سلف سرویس

    وضعیت موفقیت خدمات سلف‌سرویس فناوری اطلاعات

برچسب های مطالب

B2B BRM CRM GDPR IT ITIL ITIL4 ITSM VeriSM Wendia استاندارد ایزو استراتژی خدمت امنیت اینفوگرافیک بانکداری بهبود مستمر خدمت تحلیل تأثیر بر کسب و کار تحول دیجیتال خودکارسازی دواپس راه پرداخت صنعت پرداخت عصر تراکنش فرآیند انجام درخواست فروش مدیریت انتشار و استقرار مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات مدیریت تغییر مدیریت خدمات سازمانی مدیریت دارایی و پیکربندی مدیریت دانش مدیریت دسترس پذیری مدیریت رخداد مدیریت رویداد مدیریت ریسک مدیریت سطح خدمت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت مشکل مدیریت پرداخت مدیریت پروژه نرم افزار POB پیشخوان خدمت چابک کارکردهای حیاتی کسب و کار

بی‌خبر نمانید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پربازدیدترین محتواهای وبلاگ گروه فناوری پرند را در ایمیل خود دریافت کنید.

گروه فناوری پرند

  • چرا پرند؟
  • همان پرند هستیم
  • وبلاگ پرند
  • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • مشتریان ما
  • داستان موفقیت مشتری
  • درخواست جلسه دموی اختصاصی
  • فرصت‌های شغلی

صفحات پر بازدید

  • آشنایی با نرم‌افزار Wendia POB G6
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • مدیریت انبار و خرید
  • مدیریت سطح خدمات
  • مدیریت زمان و منابع
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • یکپارچگی با نرم‌افزارها
  • راهکار Bank On
  • راهکار شرکت‌های پرداخت
  • راهکار صنعت بانکداری
  • راهکار صنعت مخابرات
  • راهکار صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته
  • گواهینامه‌های بین‌المللی پشتیبانی از ITIL
  • کارکردهای نرم‌افزار در حوزه ESM و ITSM

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه دوم، پلاک ۲۱، واحد ۴
  • تلفن: ۸۸۵۰۱۳۵۷
  • فکس: ۸۸۵۰۱۳۵۸
  • پست الکترونیک: info[at]parand.ir
ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL

ایده شکل‌گیری «گروه فناوری پرند» با گردهم آمدن افکاری جوان و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف ارائه راهکارهای نوین مدیریت فناوری اطلاعات، پرورش یافت. در سال های آغازین دهه هشتاد شمسی و با ظهور و گسترش راهکارهای فناوری اطلاعات در ایران؛ تقویت زیرساخت های مورد نیاز، بومی سازی راهکارهای بین المللی، تحلیل روندهای کسب و کاری و به خدمت گرفتن استانداردهای روز دنیا، بیش از هرچیز احساس می شد. از این رو، بنیانگذاران «گروه فناوری پرند» گرد هم آمدند تا با تأسیس گروهی متشکل از جوانان متخصص و پر انرژی، خلأ موجود را پر کرده و پاسخی برای این نیاز باشند.
در ابتدای دهه نود، با هدف استانداردسازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در کشور، گروه فناوری پرند اقدام به کسب نمایندگی یکی از نرم افزارهای مورد تأیید نهادهای بین المللی نمود تا راهکاری بهینه در زمینه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات کسب و کار و مدیریت خدمات شهروندی ارائه نموده و در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان گام بردارد. به جهت تسهیل دریافت خدمات پشتیبانی، اخذ مجوزهای امنیتی داخلی مانند افتا و نیازمندی های اختصاصی مشتریان داخلی خود، در سال 1400 اقدام به انتقال دانش و خرید مالکیت مادی و معنوی ابزار شرکت Wendia AG International با نام تجاری POB G6 نمود که این ابزار را گروه فناوری پرند با نام تجاری سرویا در ایران عرضه می نماید.

  • حقوق محتوای تمام صفحات (متون، تصاویر، فایل‌های ویدئویی) محفوظ است و کپی‌برداری از آنها بدون ذکر نام «گروه فناوری پرند» مجاز نیست.
بالا