گروه فناوری پرندگروه فناوری پرند
  • صفحه اصلی
  • درباره پرند
    • چرا پرند؟
    • همان پرند هستیم
    • فرصت های شغلی
    • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • راهکار سرویا
    • آشنایی با نرم افزار Wendia POB G6
      • مدیریت پیشخوان خدمات
      • مدیریت دارایی و پیکربندی
      • مدیریت تغییر و پروژه
      • مدیریت سطح خدمات
      • مدیریت زمان و منابع
      • مدیریت صورتحساب و امور مالی
      • مدیریت انبار و خرید
    • ویژگی ها و کارکردها
      • زیرساخت نرم افزار
      • پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم شمسی
      • پورتال کاربران
      • داشبوردها و مانیتورینگ
      • یکپارچگی با نرم افزارها
      • مدیریت گردش کار
      • مزایای رقابتی نسبت به سایر نرم افزارها
    • ویژگی های فرآیندی
      • فرآیندهای ITIL و ماژول های نرم افزار
      • مدیریت دانش
      • کارکردهای نرم افزار در حوزه ESM و ITSM
      • گواهینامه های بین المللی پشتیبانی از ITIL
    • راهکار متناسب با صنایع
      • راهکار شرکت های پرداخت
      • راهکار صنعت انرژی
      • راهکار صنعت بانکداری
      • راهکار صنعت پتروشیمی
      • راهکار صنعت رایانه و فناوری های وابسته
      • راهکار صنعت مخابرات
      • راهکار صنعت نفت و فرآورده های نفتی
  • وبلاگ پرند
با ما تماس بگیرید
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • مقالات
  • مطالعه موردی
  • مهم‌ترین اولویت‌های مدیران فروش (CSO) در سال ۲۰۲۰، از نگاه گارتنر

وبلاگ گروه فناوری پرند

مهم‌ترین اولویت‌های مدیران فروش (CSO) در سال ۲۰۲۰، از نگاه گارتنر

توسط مدیر سایت / شنبه, 12 بهمن 1398 / منتشر شده در مطالعه موردی, مقالات
مهم‌ترین اولویت‌های مدیران فروش در سال 2020 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

مدیران فروش سازمان‌ها، برای تدوین طرح‌های فروش در سال ۲۰۲۰، بر سه اولویت اصلی تمرکز می‌کنند.

در کنفرانس رهبران و مدیران فروش سال ۲۰۱۹ گارتنر که در لاس وگاس برگزار شد، مت دودک (Matt Dudek)، معاون مدیرعامل گارتنر، اظهار کرد که بر مبنای سرشماری گارتنر در سال ۲۰۱۹ (Gartner 2019 Agenda Poll)، سه اولویت برای مدیران ارشد فروش (CSO) در سال ۲۰۲۰ مشخص شده است:

  • اثربخشی مدیر فروش
  • پیش‌بینی و انجام فعالیت‌های زودهنگام، در فروش پایپ‌لاینی
  • رشد حساب‌های کلیدی (Account)

ارتقای اثربخشی مدیر فروش

دشواری در یافتن و حفظ فروشندگان بزرگ در بازار کار کساد امروز، از نشانه‌های واضح ضعف مدیریتی است. عجیب آنکه، به موازات پیشرفت اقتصادی و رشد بیشتر سازمان‌ها، مشکلات فروشندگان با مدیرانشان بیشتر خود را نشان می‌دهد.

دودک می‌گوید: «فروشندگان فقط به خاطر وجود یک «سیب بد» (مدیر بد) شرکت را ترک نمی‌کنند، آنها به سبب وجود باغی از مدیران بد، سازمان‌ها را ترک کنند.»


مت دودک، معاون مدیرعامل گارتنر می‌گوید:

«مدیران بد در یک بازار کار کساد نمی‌توانند خود را مخفی کنند. یکی از دو علل اصلی رفتن فروشندگان از سازمان یا شرکت، همین مدیران بد هستند.»


طرف دیگر ماجرا، مدیران عالی یا حتی خوب هستند که کمک می‌کنند تا فروشندگان بااستعداد و توانا در سازمان باقی بمانند و سریع‌تر پیشرفت کنند. ویژگی‌های کلیدی مدیران خوب این است که آدم‌های درست و صادقی هستند، قابل اطمینان‌اند، همیشه آماده‌اند که به دیگران گوش کنند، توانایی رهبری و مدیریت پروژه را دارند و درک کاملی از فروش در دنیای کسب‌وکار امروزی دارند. اما، این تازه شروع کار است!

سه اقدام اساسی مدیران مؤثر، برای بهبود نتایج کسب‌وکارشان، به قرار زیر است:

  • فرآیند تصمیم‌گیری را برای فروشنگان تسهیل می‌کنند تا احساس مالکیت در کسب‌وکار را در آنها ارتقا بدهند، شبکه گروه پشتیبانی را تقویت و ترغیب می‌کنند و به فروشندگان اختیار عمل می‌دهند.
  • نوآوری در تیم را افزایش می‌دهند تا از این طریق، بتوانند معاملات تجاری و چالش‌های آنها را عمیق‌تر شناسایی کنند و ایده‌هایی برای رویکردهای جدید داشته باشند.
  • به گونه‌ای معنادار و عملیاتی تیم را هدایت می‌کند که این کار سبب شکل‌گیری گفت‌وگوهایی مداوم می‌شود و به توسعه فردی تیم می‌انجامد.

بهبود پیش‌بینی‌ها و فعالیت‌های زودهنگام، در فروش پایپ‌لاینی

دودک اضافه می‌کند: «از آنجا که تمرکز مدیرعاملان بر رشد صعودی و سودآورتر است، ما بسیار می‌شنویم که بیشترین تمرکز مدیران فروش بر فعالیت‌های زودهنگام و مورد انتظار در فروش پایپ‌لاینی است. اما واقعیت این است که تیم‌های فروش ۵۵ درصد از سرنخ‌های ایجادشده را رد می‌کنند.»

بخشی از مشکل ناشی از این است که رهبران بازاریابی و رهبران فروش درک یکسانی از آنچه که می‌تواند به سرنخ باکیفیتی بدل شود ندارند. در بازاریابی، اغلب افراد بر این باورند که کمیت سرنخ‌ها مهم‌ترین اصل است، در حالی که، برای بخش فروش، چرایی و چگونگی آمادگی سرنخ‌ها برای فروش مهم است.

مسئولان امور مشتریان (Account manager) نه‌تنها این ذهنیت را دارند که «خدمت مقدم بر هر چیز است»، بلکه ۸۸ درصد معتقدند که مطمئن‌ترین راه برای اینکه سرانجام به نتیجه برسند، این است که فراتر و ورای خدمات، خدمت‌رسانی کنند.

معاونان فروش باید مراحل پالایش و غربال کردن سرنخ‌ها را بهبود بخشند و ضمن حذف ناسازگاری‌ها، سازوکارهایی برای همسو کردن فعالیت‌های فروش و بازاریابی تدارک ببینند.

سازمان‌های پیشرو، برای ارتقای کیفیت سرنخ‌های خود، از فیلترهایی مانند fit-based، threshold-based و buying journey استفاده می‌کنند. این سبب می‌شود که فروشندگان روی آن سرنخ‌هایی تمرکز کنند که احتمال و پتانسیل بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، این یعنی تمرکز بیشتر بر میزان مشکل یا فرصت ایجادشده، به‌جای تمرکز بر هزینه این راهکار برتر.

پشتیبانی از رشد حساب‌های کلیدی

بیشتر مسئولان امور مشتریان مترصد رشد و شکوفایی بیشتر در کار خود هستند؛ از ارائه بهتر خدمات به مشتریان و انجام وظایف پشتیبانی گرفته، تا رشد حساب‌ها. در واقع، مسئولان امور مشتریان باید برای همه‌کس، همه‌چیز باشند.

دودک می‌گوید: «این اشتباه است که مسئولان امور مشتریان تصور می‌کنند که «خدمت بر هر چیز مقدم است» و حتی ۸۸ درصد آنها بر این باورند که مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به نتیجه، ارائه خدماتی فراتر و ورای خدمات است. این کار ممکن است تأثیر مثبتی بر حفظ حساب‌ها داشته باشد، اما هیچ تأثیری در احتمال رشد حساب‌ها ندارد.»

فروشندگان زمانی به رشد حساب‌های خود کمک می‌کنند که هم مشتریانی با چشم‌اندازی قطعی و منحصربه‌فرد داشته باشند و هم، از طریق ایجاد روابط تجاری، اهدافی برای ارتقای کسب‌وکار و بازگشت سرمایه در نظر داشته باشند. گارتنر این فعالیت‌ها را «بهبود مشتری» می‌نامد.

 

منبع: www.gartner.com

 

این مقاله در رسانه اینترنتی راه پرداخت نیز منتشر شده است.

برای مطالعه سایر یادداشت های گروه فناوری پرند در رسانه اینترنتی راه پرداخت، اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: فروش

درباره مدیر سایت

گروه فناوری پرند ارائه دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL و دارای بیشترین تجربه استقرار ITSM در ایران است. می توانید در صفحه «چرا پرند» بیشتر با ما آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • علیرضا بزرگمهری مشاور هیات مدیره گروه فناوری پرند

    رهنمون هایی برای همه کشورها حتی ایران، همسویی ITIL با بهروش ها

  • صنعت فین‌تک در دنیای پس از کرونا

  • هشت قابلیت که برای انتخاب ابزار ITSM سازمان خود باید در نظر بگیرید

  • وضعیت مدیریت خدمات در سال ٢٠٢١

  • داستان پذیرش ITIL توسط بانک مرکانتیل / از ایجاد نقش ITIL بپرهیزید، مگر آنکه واقعاً به آن نیاز باشد

  • چهار ویژگی ضروری انتخاب راهکار ITSM

    چهار ویژگی ضروری ابزار ITSM

  • اتوماسیون پیشخوان خدمت

    آیا توفان اتوماسیون در حال نزدیک‌شدن به پیشخوان خدمت است؟

  • وضعیت خدمات سلف سرویس

    وضعیت موفقیت خدمات سلف‌سرویس فناوری اطلاعات

برچسب های مطالب

B2B BRM CRM GDPR IT ITIL ITIL4 ITSM VeriSM Wendia استاندارد ایزو استراتژی خدمت امنیت اینفوگرافیک بانکداری بهبود مستمر خدمت تحلیل تأثیر بر کسب و کار تحول دیجیتال خودکارسازی دواپس راه پرداخت صنعت پرداخت عصر تراکنش فرآیند انجام درخواست فروش مدیریت انتشار و استقرار مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات مدیریت تغییر مدیریت خدمات سازمانی مدیریت دارایی و پیکربندی مدیریت دانش مدیریت دسترس پذیری مدیریت رخداد مدیریت رویداد مدیریت ریسک مدیریت سطح خدمت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت مشکل مدیریت پرداخت مدیریت پروژه نرم افزار POB پیشخوان خدمت چابک کارکردهای حیاتی کسب و کار

بی‌خبر نمانید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پربازدیدترین محتواهای وبلاگ گروه فناوری پرند را در ایمیل خود دریافت کنید.

گروه فناوری پرند

  • چرا پرند؟
  • همان پرند هستیم
  • وبلاگ پرند
  • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • مشتریان ما
  • داستان موفقیت مشتری
  • درخواست جلسه دموی اختصاصی
  • فرصت‌های شغلی

صفحات پر بازدید

  • آشنایی با نرم‌افزار Wendia POB G6
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • مدیریت انبار و خرید
  • مدیریت سطح خدمات
  • مدیریت زمان و منابع
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • یکپارچگی با نرم‌افزارها
  • راهکار Bank On
  • راهکار شرکت‌های پرداخت
  • راهکار صنعت بانکداری
  • راهکار صنعت مخابرات
  • راهکار صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته
  • گواهینامه‌های بین‌المللی پشتیبانی از ITIL
  • کارکردهای نرم‌افزار در حوزه ESM و ITSM

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه دوم، پلاک ۲۱، واحد ۴
  • تلفن: ۸۸۵۰۱۳۵۷
  • فکس: ۸۸۵۰۱۳۵۸
  • پست الکترونیک: info[at]parand.ir
ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL

ایده شکل‌گیری «گروه فناوری پرند» با گردهم آمدن افکاری جوان و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف ارائه راهکارهای نوین مدیریت فناوری اطلاعات، پرورش یافت. در سال های آغازین دهه هشتاد شمسی و با ظهور و گسترش راهکارهای فناوری اطلاعات در ایران؛ تقویت زیرساخت های مورد نیاز، بومی سازی راهکارهای بین المللی، تحلیل روندهای کسب و کاری و به خدمت گرفتن استانداردهای روز دنیا، بیش از هرچیز احساس می شد. از این رو، بنیانگذاران «گروه فناوری پرند» گرد هم آمدند تا با تأسیس گروهی متشکل از جوانان متخصص و پر انرژی، خلأ موجود را پر کرده و پاسخی برای این نیاز باشند.
در ابتدای دهه نود، با هدف استانداردسازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در کشور، گروه فناوری پرند اقدام به کسب نمایندگی یکی از نرم افزارهای مورد تأیید نهادهای بین المللی نمود تا راهکاری بهینه در زمینه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات کسب و کار و مدیریت خدمات شهروندی ارائه نموده و در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان گام بردارد. به جهت تسهیل دریافت خدمات پشتیبانی، اخذ مجوزهای امنیتی داخلی مانند افتا و نیازمندی های اختصاصی مشتریان داخلی خود، در سال 1400 اقدام به انتقال دانش و خرید مالکیت مادی و معنوی ابزار شرکت Wendia AG International با نام تجاری POB G6 نمود که این ابزار را گروه فناوری پرند با نام تجاری سرویا در ایران عرضه می نماید.

  • حقوق محتوای تمام صفحات (متون، تصاویر، فایل‌های ویدئویی) محفوظ است و کپی‌برداری از آنها بدون ذکر نام «گروه فناوری پرند» مجاز نیست.
بالا