گروه فناوری پرندگروه فناوری پرند
  • صفحه اصلی
  • درباره پرند
    • چرا پرند؟
    • همان پرند هستیم
    • فرصت های شغلی
    • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • راهکار سرویا
    • آشنایی با نرم افزار Wendia POB G6
      • مدیریت پیشخوان خدمات
      • مدیریت دارایی و پیکربندی
      • مدیریت تغییر و پروژه
      • مدیریت سطح خدمات
      • مدیریت زمان و منابع
      • مدیریت صورتحساب و امور مالی
      • مدیریت انبار و خرید
    • ویژگی ها و کارکردها
      • زیرساخت نرم افزار
      • پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم شمسی
      • پورتال کاربران
      • داشبوردها و مانیتورینگ
      • یکپارچگی با نرم افزارها
      • مدیریت گردش کار
      • مزایای رقابتی نسبت به سایر نرم افزارها
    • ویژگی های فرآیندی
      • فرآیندهای ITIL و ماژول های نرم افزار
      • مدیریت دانش
      • کارکردهای نرم افزار در حوزه ESM و ITSM
      • گواهینامه های بین المللی پشتیبانی از ITIL
    • راهکار متناسب با صنایع
      • راهکار شرکت های پرداخت
      • راهکار صنعت انرژی
      • راهکار صنعت بانکداری
      • راهکار صنعت پتروشیمی
      • راهکار صنعت رایانه و فناوری های وابسته
      • راهکار صنعت مخابرات
      • راهکار صنعت نفت و فرآورده های نفتی
  • وبلاگ پرند
با ما تماس بگیرید
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • داستان موفقیت مشتری
  • راهکار POB: سه سامانه در یک سامانه!

وبلاگ گروه فناوری پرند

راهکار POB: سه سامانه در یک سامانه!

توسط شیما فکار / چهارشنبه, 28 آبان 1399 / منتشر شده در داستان موفقیت مشتری
راهکار POB زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

مرکز اطلاعات سموم سوئد در سال 1960 به عنوان یکی از اولین مراکز اطلاعات سموم در اروپا تأسیس شد. این مرکز یک واحد سازمانی جداگانه در آژانس محصولات پزشکی سوئد است که در یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های سوئد، نزدیک استکهلم واقع شده است. این مرکز بیش از 30 کارمند، شامل 23 داروساز و پنج پزشک دارد.

راهکار POB در مرکز اطلاعات سموم سوئد

کارکنان مرکز اطلاعات سموم سوئد به کمک راهکار Wendia POB توانستند در یک سال، بیش از 77000 تماس را که وظیفه‌ی اصلی آن‌ها تلفن زدن و آگاهی دادن درباره‌ی ریسک‌ها، علائم و درمان انواع مختلف مسمومیت‌های اضطراری به کارمندان بخش بهداشت سوئد و عموم مردم است، پوشش دهند.

کارین فیشتینگ، داروساز و یکی از مسئولان راهکار POB در GIC (مرکز اطلاعات سموم سوئد) می‌گوید:

«وقتی مادر نگرانی به ما زنگ می‌زند که کودکش مایع تمیزکننده ـ یا حتی چیزی بدتر از آن ـ خورده است، یک سامانه‌ی فناوری اطلاعات به ما کمک می‌کند که بتوانیم داده‌های مربوطه را وارد کنیم و اطلاعات لازم در مورد محصول مورد نظر را، همراه با مشاوره در مورد اقداماتی که لازم است مادر انجام بدهد، به دست بیاوریم. سامانه‌ی POB دقیقاً مطابق این خواسته‌های ماست. استفاده از آن سریع و ساده است و کسب اطلاعات لازم روی صفحه فقط یک لحظه طول می‌کشد، حتی اگر پایگاه داده ما بسیار گسترده باشد و حاوی توصیف بیش از 1200000 محصول شیمیایی باشد.»

سه سامانه در یک سامانه

«پیش از راهکار POB، سه سامانه‌ی فناوری اطلاعات جداگانه داشتیم. یکی از آن‌ها سامانه‌ای با یک سرور فایل بود، با تقریباً ده هزار سند در مورد نحوه‌ی درمان بیمار مسموم شده با مواد شیمیایی، داروها، گیاهان و قارچ‌های سمی، مارهای سمی و غیره. دومی سامانه‌ای با اسکنرهایی، با پایگاه داده‌ای مشتمل بر توضیحات بیش از 120000 محصول شیمیایی، عمدتاً محصولات خانگی از کارخانجات محصولات شیمیایی. و سومین سامانه برای ثبت همه‌ی تماس‌ها و همه‌ی پاسخ‌ها به منظور گردآوری آمار بود.»

«اما اکنون با راهکار POB، همه‌ی عملکردها در یک سامانه تجمیع شده؛ جایی که کارکنانی که همگی داروسازانی خبره و واجد شرایط هستند، از هدفون استفاده می‌کنند و مقابل دو صفحه‌ی نمایش بزرگ و یک صفحه کلید می‌نشینند. به محض برقراری تماس، آن‌ها بلافاصله کلمات کلیدی را در پایگاه داده جست‌وجو می‌کنند و در عرض چند ثانیه، سامانه‌ی POB، اطلاعات مربوطه را روی صفحه‌ی نمایش، یا هر دو صفحه‌ی نمایش (بسته به میزان اطلاعاتی که پیدا کرده) نمایش می‌دهد.»

ارائه‌ی پاسخ بهتر و دقیق‌تر به بیماران

همه‌ی تماس‌گیرندگان بلافاصله پاسخشان را دریافت می‌کنند. داروساز می‌تواند با پزشک کشیکی که به کتابخانه‌ی بزرگی دسترسی دارد تماس بگیرد. اما هیچ موردی نه کنار گذاشته می‌شود و نه به متخصصان دیگر ارجاع داده می‌شود. کارها فوراً حل می‌شوند.

بنابراین، وجود راهکار POB به این معنی است که ما سریع‌تر از گذشته به تماس‌هایمان پاسخ می‌دهیم و حالا می‌توانیم پاسخ بهتر و دقیق‌تر را پیدا کنیم و بدانیم که چه کاری اشتباه است و چه اقدامی در رابطه با مسمومیت مورد نظر باید انجام داد. به علاوه، POB ما را قادر ساخته تا در همان بازه‌ی زمانی به تماس‌های بیشتری رسیدگی کنیم و تعداد و توزیع تماس‌ها طی 24 ساعت را رصد کنیم و تعداد کارمندان را بر اساس شلوغ‌ترین زمان‌های تماس در طی روز، تنظیم کنیم. ار این رو، ما توانسته‌ایم مؤثرتر عمل کنیم و چنانچه تعداد تماس‌ها به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا کند، می‌توانیم به خوبی از پس رسیدگی و پاسخگویی به آن‌ها بربیاییم.

افزایش رضایت کاربران

کارین فیشتینگ که خود زمان زیادی را صرف پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی می‌کند و اغلب آخر هفته‌ها به یازده ساعت متوالی می‌رسد، تأکید می‌کند که سیستم POB در بین کاربرانی که روزانه با سیستم سر و کار دارند، بسیار محبوب است.

او می‌گوید: «ما متخصص رایانه نیستیم. بنابراین کاربرپسند بودن ابزار برای ما خیلی مهم است. استفاده از یک سیستم، در درجه‌ی اول، باید آسان باشد تا بتوانیم تمرکزمان را بر کسانی بگذاریم که وحشت‌زده با ما تماس می‌گیرند. نباید درگیری با سیستم باعث حواس‌پرتی ما بشود. POB در این مورد بسیار موفق عمل کرده است. هیچ‌کس دوست ندارد تمام روز را پای مانیتور بنشیند، ولی وقتی مجبور باشی، دست‌کم ترجیح می‌دهی با سیستمی سر و کار داشته باشی که بتوانی سریع و ساده با آن ارتباط برقرار کنی و درگیر پیچیدگی‌های بی‌مورد نشوی.»

منبع: www.wendia.com

برچسب ها: نرم افزار POB

درباره شیما فکار

فارغ‌التحصیل رشته‌‌ی طراحی صنعتی و علاقه‌مند به حوزه‌‌ی فناوری اطلاعات هستم و در حال حاضر، در سِمت کارشناس محتوا، با گروه فناوری پرند همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • علیرضا بزرگمهری مشاور هیات مدیره گروه فناوری پرند

    رهنمون هایی برای همه کشورها حتی ایران، همسویی ITIL با بهروش ها

  • صنعت فین‌تک در دنیای پس از کرونا

  • هشت قابلیت که برای انتخاب ابزار ITSM سازمان خود باید در نظر بگیرید

  • وضعیت مدیریت خدمات در سال ٢٠٢١

  • داستان پذیرش ITIL توسط بانک مرکانتیل / از ایجاد نقش ITIL بپرهیزید، مگر آنکه واقعاً به آن نیاز باشد

  • چهار ویژگی ضروری انتخاب راهکار ITSM

    چهار ویژگی ضروری ابزار ITSM

  • اتوماسیون پیشخوان خدمت

    آیا توفان اتوماسیون در حال نزدیک‌شدن به پیشخوان خدمت است؟

  • وضعیت خدمات سلف سرویس

    وضعیت موفقیت خدمات سلف‌سرویس فناوری اطلاعات

برچسب های مطالب

B2B BRM CRM GDPR IT ITIL ITIL4 ITSM VeriSM Wendia استاندارد ایزو استراتژی خدمت امنیت اینفوگرافیک بانکداری بهبود مستمر خدمت تحلیل تأثیر بر کسب و کار تحول دیجیتال خودکارسازی دواپس راه پرداخت صنعت پرداخت عصر تراکنش فرآیند انجام درخواست فروش مدیریت انتشار و استقرار مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات مدیریت تغییر مدیریت خدمات سازمانی مدیریت دارایی و پیکربندی مدیریت دانش مدیریت دسترس پذیری مدیریت رخداد مدیریت رویداد مدیریت ریسک مدیریت سطح خدمت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت مشکل مدیریت پرداخت مدیریت پروژه نرم افزار POB پیشخوان خدمت چابک کارکردهای حیاتی کسب و کار

بی‌خبر نمانید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پربازدیدترین محتواهای وبلاگ گروه فناوری پرند را در ایمیل خود دریافت کنید.

گروه فناوری پرند

  • چرا پرند؟
  • همان پرند هستیم
  • وبلاگ پرند
  • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • مشتریان ما
  • داستان موفقیت مشتری
  • درخواست جلسه دموی اختصاصی
  • فرصت‌های شغلی

صفحات پر بازدید

  • آشنایی با نرم‌افزار Wendia POB G6
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • مدیریت انبار و خرید
  • مدیریت سطح خدمات
  • مدیریت زمان و منابع
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • یکپارچگی با نرم‌افزارها
  • راهکار Bank On
  • راهکار شرکت‌های پرداخت
  • راهکار صنعت بانکداری
  • راهکار صنعت مخابرات
  • راهکار صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته
  • گواهینامه‌های بین‌المللی پشتیبانی از ITIL
  • کارکردهای نرم‌افزار در حوزه ESM و ITSM

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه دوم، پلاک ۲۱، واحد ۴
  • تلفن: ۸۸۵۰۱۳۵۷
  • فکس: ۸۸۵۰۱۳۵۸
  • پست الکترونیک: info[at]parand.ir
ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL

ایده شکل‌گیری «گروه فناوری پرند» با گردهم آمدن افکاری جوان و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف ارائه راهکارهای نوین مدیریت فناوری اطلاعات، پرورش یافت. در سال های آغازین دهه هشتاد شمسی و با ظهور و گسترش راهکارهای فناوری اطلاعات در ایران؛ تقویت زیرساخت های مورد نیاز، بومی سازی راهکارهای بین المللی، تحلیل روندهای کسب و کاری و به خدمت گرفتن استانداردهای روز دنیا، بیش از هرچیز احساس می شد. از این رو، بنیانگذاران «گروه فناوری پرند» گرد هم آمدند تا با تأسیس گروهی متشکل از جوانان متخصص و پر انرژی، خلأ موجود را پر کرده و پاسخی برای این نیاز باشند.
در ابتدای دهه نود، با هدف استانداردسازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در کشور، گروه فناوری پرند اقدام به کسب نمایندگی یکی از نرم افزارهای مورد تأیید نهادهای بین المللی نمود تا راهکاری بهینه در زمینه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات کسب و کار و مدیریت خدمات شهروندی ارائه نموده و در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان گام بردارد. به جهت تسهیل دریافت خدمات پشتیبانی، اخذ مجوزهای امنیتی داخلی مانند افتا و نیازمندی های اختصاصی مشتریان داخلی خود، در سال 1400 اقدام به انتقال دانش و خرید مالکیت مادی و معنوی ابزار شرکت Wendia AG International با نام تجاری POB G6 نمود که این ابزار را گروه فناوری پرند با نام تجاری سرویا در ایران عرضه می نماید.

  • حقوق محتوای تمام صفحات (متون، تصاویر، فایل‌های ویدئویی) محفوظ است و کپی‌برداری از آنها بدون ذکر نام «گروه فناوری پرند» مجاز نیست.
بالا